En toen was het zover: De start van mijn stage.

15 maart 2018 - Tambo, Australië

Vrijdag 2 maart ben ik dus mer de bus van Brisbane naar Tambo gereisd. Dit was zo'n 13 uur in de bus zonder vertraging. Maar ja uiteindelijk viel dit vies tegen, wat het was veel snelweg en dorpen doorkruisen. Dus of ik dit doe op de terug weg weet ik niet. Maar dat duurt nog wel even.

De maandag erna was dan mijn eerste officiële stage dag. Het was deze dag en de hele week nog al slecht weer, voornamelijk veel regen, desondanks dat was het even goed nog lekker weer. Zo tussen de 20 en 30 graden. Maar door het slechte weer hebben we deze dag en de rest van de week, veel binnen werkzaamheden gedaan zoals het opruimen van de workshop van de man en allerlei spullen een schoonmaak beurt geven. Naast deze taken, had ik ook mijn vaste taken. Deze bestaan uit het voeren van de kalfjes, kippen en honden. De eerste week is voorbij gevlogen en de tweede stage week is ook al bijna voorbij.

In de 2de week was het eindelijk beter weer en heb ik voor het eerst het terrein van bijna 10.000 ha verkend. Op dit terrein staan zo'n 6000 schapen en een aantal koeien. De dinsdag hebben we een aantal koeien onthoornd, injecties gegeven en nog wat andere dingen. Daarnaast hebben we die dag een kalfje van 3 weken een oormerk gegeven en ook een injectie gegeven. En in de middag hebben we een aantal koeien zo'n 2km van de ene paddock naar de andere verplaatst. En nee dit gebeurt hier niet te voet om de afstanden nog wel eens groter kunnen zijn ;). De resr van de week was het qua werkzaamheden met de dieren een best rustig. Buiten mijn vaste werkzaamheden om natuurlijk.

Maar al bij al het ik het hier naar mijn zin en ik geniet vooral van het veel betere weer dan in Nederland op het moment. Volgende week zal het druk zijn met werkzaamheden omtrent de schapen!

1. J,Roeven:
    15 maart 2018
    Hallo Chantal bedankt voor je berichtje fijn te horen dat je het naar je zin hebt
    Hier gaat alles goed
    Groetjes Oma & Opa Bree