Eerste paar dagen vlogen voorbij!

1 maart 2018 - Brisbane, Australië

Time flies when you are having fun zeggen ze ook wel en dat was in dit geval ook zo!

Afgelopen zondag vloog ik van Amsterdam naar Singapore, wat 12 uur heeft geduurd en daarna was het haasten om de volgende vlucht van Singapore naar Brisbane te halen, nog eens 8 uur in het vliegtuig. De eerste vlucht was voornamelijk lang en bestond uit heel veel films kijken met af en toe een beetje turbulentie. De 2de vlucht was een stuk chiller omdat ik hier 3 stoelen voor mij alleen had, tijdens deze vlucht was er ook af en toe turbulentie.

Na de 2de vlucht achter de rug was, kwam ik maandag aan het einde van de middag aan op Brisbane airport, hier mijn koffer ophalen, door de douane, regelen dat ik met een bus meekon die langs het hotel kwam. Toen ik het hotel bereikt had was het inmiddels al 6 uur geweest, dus maar ingecheckt, spullen in de kamer achtergelaten en ergens in het centrum wezen eten. Verder heb ik deze avond niet veel bijzonders gedaan omdat ik moe was van al het reizen.

De dag erna ben ik het centrum van Brisbane verkennen, naar een museum in de City Hall geweest, wat vooral ging over de bewoners van Brisbane, daarna met een oude lift het hoogste punt van de City hall bezocht, op 64 meter hoogte. Vanuit daar had je prachtig uitzicht over de stad, dit desondanks dat het een beetje bewolkt was. Daarna besloten om ergens te gaan lunchen en de winkels verkend die ze daar hadden. Daarnaast het informatiecentrum bezocht en besloten wat ik woensdag en donderdag zou gaan doen. In de avond weer ergens wezen eten en rondgelopen en wat foto's gemaakt van Brisbane by Night.

Op de woensdag heb ik Brisbane aan de hand van een route te voet verder verkend. Hierbij heb ik verschillende museums bezocht, het voordeel hiervan is dat alle museums gratis te bezoek zijn. Langs de Brisbane river gelopen, een reuzenrad gezien, een andere kant van de stad gezien en een botanische tuin bezocht. Toen was de dag alweer bijna voorbij. In de avond voorbereidingen getroffen voor de dag erna, want deze dag zou ik naar Lone Pine Koala Sanctuary gaan.

Vandaag ben ik dus naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Hiervoor vroeg in de ochtend de bus gepakt van het centrum naar de dierentuin. En zoals je verwacht hebben ze hier voornamelijk koala's en daar draait het het meest om in deze dierentuin. Maar naast koala's hadden ze ook kangoeroes, dingo's, verschillende soorten vogels en reptielen, krokodillen, wombats, platypus en nog veel meer andere dieren. Het was een vrij kleine dierentuin maar wel een mooie en schone dierentuin. Na 4 uur besteed te hebben in de dierentuin, waarbij ik alle dieren gezien heb, maar ook een roofvogel en show met honden en schapen bij gewoond had, was het weer tijd om met de bus terug te gaan naar het Centrum. Terug in het centrum nog wat inkopen gedaan voor morgen.

Want morgen is het zover en dan ga ik met de bus van Brisbane naar Tambo, de plaats waar mijn stage zal plaats vinden. Deze busreis zal ongeveer 13 uur duren. En dan zal ik maandag beginnen met mijn stage!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Robert:
    1 maart 2018
    Je hebt al een paar movie drukke dagen achter de rug. Goede reis morgen !