Charleville, Longreach en Rodeo

21 juli 2018 - Tambo, Australië

Gisteren was het officieel mijn laatste stagedag. Maar sinds mijn laatste bericht heb ik nog al wat dingen mee gemaakt.

Charleville

Een paar weken geleden ben ik met de backpacker uit Duitsland naar Charleville geweest omdat een van de auto's een onderhoudsbeurt nodig had en er nog wat andere dingen moesten gebeuren. Maar omdat de auto langer duurde dan gedacht, hadden we ook vrije tijd. In die tijd hebben we het cosmos museum bezocht.

Dit is een museum waar je alles over het heelal, sterenstelsel enz kan vinden. Het was een klein maar zeer interessant museum. Je had er van interactieve video tot aan weetjes over in de ruimte gaan, zo kwamen dingen te weten over hoe het mogelijk is om daar voedsel te eten. Maar ook dat ze een keer spinnen naar de maan hadden gestuurd om te zien hoelang ze nodig hadden om zich aan te passen en dit was twee dagen.

Longreach

Niet lang daarna hebben we met de vrouw des huizes en de duitse backpacker longreach bezocht. Ik ben hier in mijn eentje naar de stockhall of fame geweest. Dit is ook een museum, maar dit ging meer over hoe vroeger hier dieren werden gehouden voor de productie zoals schapen en koeien. Het was zeer interessant om te zien omdat je dan ook weet wat voor een ontwikkeling de argicultuur van vroeger tot nu heeft doorgemaakt.

Rodeo

Vorige week zaterdag zijn we naar de rodeo geweest, dit was voor mij de eerste keer dat ik een rodeo meemaakte. Er waren verschillen onderdelen te beschouwen, van het zolang mogelijk blijven zitten op een stier tot aan zolang mogelijk blijven zitten op een paard. Maar ook barrelraces en lasso werpen om kalfjes te vangen. Het was een programma met veel verschillende elementen en zeer leuk om mee te maken.

En de laatste paar weken zijn we op stage druk geweest met koeien en schapen  werk, dit is een leuke manier om je stage in Australië af te sluiten!

1. Robert:
    21 juli 2018
    Gefeliciteerd met het afsluiten van je stage. Veel plezier op je rondreis, en straks weer een veilige trip naar huis!
  2. J van wylick:
    22 juli 2018
    wat een mooie ervaring voor jou een leuke vakantie de komende dagen